Moduł raportowania to rozszerzenie podstawowych możliwości VIB-a. Pozwala na stworzenie raportu według Twoich potrzeb i preferencji, a ponadto możesz zwizualizować dane wykresami.
Stworzenie własnych raportów nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej. W VIB-ie wystarczą Ci do tego narzędzia powszechnie znane i dostępne jak np. Excel czy Power BI. Nie musisz też znać struktury bazy danych, ponieważ wszystkie dane są przygotowane w przystępnej formie.
Wejdź w menu Raporty -> Baza raportów i skopiuj widoczny tam link, a następnie wskaż go w Excelu lub Power BI jako źródło danych. Tyle wystarczy, aby mieć dostęp do zgromadzonych w VIB danych i móc zestawiać je za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach tych programów. Szczegółową instrukcję tworzenia raportów znajdziesz w Pomocy, w rozdziale Raporty OData oraz w Filmach instruktażowych.
Pamiętaj, wystarczy jednorazowe stworzenie raportu – potem odświeżasz dane jednym kliknięciem i gotowe – masz wszystkie aktualne informacje w jednym miejscu. Istniejące raporty możesz również wykorzystać jako szablony, by wygenerować na ich podstawie kolejne. Użyj do tego opcji kopiuj, dostępnej na liście w Bazie raportów.
Mamy nadzieję, że teraz tworzenie raportów stanie się dla Ciebie jeszcze prostsze. W następnym wpisie pokażemy Ci w jaki sposób zarządzać zgodami klientów.