Wrocławska kancelaria brokerska Crafto Brokers to miejsce, gdzie wieloletnie doświadczenie styka się ze świeżym spojrzeniem i nowymi technologiami. O potrzebach branży, inwestycji w rozwój oraz technologiach wspierających codzienną pracę rozmawiamy z Michałem Batyckim, prezesem zarządu.
Na rynku brokerskim jako kancelaria Crafto Brokers jesteście od niespełna roku, ale wasze doświadczenie jest znacznie dłuższe…
Michał Batycki: Naszą kancelarię tworzą ludzie, którzy posiadają dwudziestoletnie doświadczenie w sektorze ubezpieczeń i finansów. Ja sam zajmuję się ubezpieczeniami od 8 lat, w tym czasie branża przeszła ogromną zmianę w podejściu do ryzyka, technologii, jak również w kwestii oferowanych produktów ubezpieczeniowych, a nawet samego customer experience. Dzięki takiemu doświadczeniu od razu wiedzieliśmy, w jakim kierunku chcieliśmy pójść w Crafto Brokers. Nasza strategia od początku zakładała mocne zaangażowanie w rozwiązania technologiczne, wspierające nie tylko samo zarządzanie kancelarią brokerską, lecz także przede wszystkim obsługę klienta.
Dlaczego klienci powinni sięgnąć po wsparcie kancelarii? Czy w dobie porównywarek online broker jest jeszcze potrzebny?
Broker był, jest i będzie prawą ręką klienta w sprawach dotyczących ubezpieczeń. Wykonujemy ciężką pracę, która w przypadku naszych kontrahentów jest doceniana. Myślę, że nowoczesny broker to ktoś, czyje usługi nie kończą się na doradztwie w obszarze ubezpieczeń. W Crafto Brokers skupiamy się na wykorzystaniu doświadczenia i nowoczesnych technologii, jakie dziś daje sektor ubezpieczeń. Właśnie w tym obszarze należy doszukiwać się największej wartości ze współpracy z brokerem. Często kancelarie skupiają się tylko na określonej branży, w której są wyspecjalizowane, takich jak TSL (transport-spedycja-logistyka) czy szeroko pojęte mieszkalnictwo. Dzieje się tak dlatego, że oprócz znajomości produktów ubezpieczeniowych dla tych branż, brokerzy posiadają również szeroką wiedzę z danego sektora gospodarczego, dzięki czemu potrafią ocenić szanse i zagrożenia dla klientów.
Na jaką pomoc mogą liczyć Wasi klienci?
Zacznę od tego, że zawsze czujemy się jak dodatkowy pracownik w firmie klienta. W naszej współpracy z partnerami – bo tak określamy naszych klientów z uwagi na wspólne cele, jakie nam przyświecają – oferujemy kompleksowe doradztwo ubezpieczeniowe, także w zakresie postępowania z ryzykiem. Wspieramy ich m.in na etapie procesu inwestycyjnego w ocenie rozwiązań projektowych, jakie mają wpływ na warunki i dostępność ochrony ubezpieczeniowej. Dokonujemy audytów ubezpieczeniowych w przedsiębiorstwach i na ich podstawie rekomendujemy obszary do poprawy. Nasze usługi obejmują także likwidację szkód w imieniu klienta – od A do Z. Poza tym nie działamy szablonowo i jesteśmy otwarci na współpracę w zakresie zarządzania ryzykiem. Opiekujemy się klientem poprzez udostępnianie rozwiązań informatycznych ułatwiających obsługę i zarządzanie ubezpieczeniami w firmie.
Oprócz profesjonalnej oferty usług stawiacie również na wysoki poziom customer experience. Jak wykorzystujecie technologię w rozwoju firmy i budowaniu pozytywnych doświadczeń użytkownika?
Dynamicznie rozwijający się rynek usług brokerskich, rosnące potrzeby partnerów biznesowych i najnowsze trendy w ubezpieczeniach są dla nas motywacją do ciągłego rozwoju oraz inwestycji w procesy ulepszające obsługę klienta. W tych procesach bardzo mocno i skutecznie wspiera nas system VSoft Insurance Broker, który wykorzystujemy zarówno w organizacji pracy naszej kancelarii, jak i do sprawnej obsługi klienta. Jest to nasze centrum dowodzenia.
Aplikacja VIB posiada rozszerzenie w postaci Portalu Klienta, które udostępniamy naszym partnerom. Portal jest miejscem, gdzie nasi partnerzy biznesowi mają dostęp do pełnej dokumentacji ubezpieczeniowej, mogą zarządzać swoją flotą pojazdów, zgłaszać do obsługi szkody. Ostatnio wdrożyliśmy rozwiązanie do elektronicznego podpisywania dokumentów. Oczywiście lepsza obsługa klienta nie może polegać tylko na wykorzystaniu nowinek technologicznych. Jej celem jest poprawienie i usprawnienie procesu oraz wparcie brokera w realizacji zadań. Głównym elementem naszej pracy, mającym wpływ na ostateczne doświadczenie klienta, zawsze będzie profesjonalne doradztwo w każdej, nawet najbardziej ekstremalnej sytuacji. Właśnie dlatego największy nacisk kładziemy na wiedzę i profesjonalizm naszych specjalistów, aby klienci czuli naszą obecność, zawsze mogli na nas polegać i bezpiecznie realizować założone przez siebie cele biznesowe.
Automatyzacja procesu obsługi klienta i wsparcie nowoczesnych rozwiązań działa na korzyść zarówno brokera, jak i klienta. Oszczędność czasu przy jednoczesnym zachowaniu jakości usług to dziś najbardziej pożądana cecha współpracy.
Zgadzam się z tym, że oszczędności czasu musi towarzyszyć zachowanie jakości obsługi klienta. Każdy przypadek jest inny, dlatego wymaga indywidualnego podejścia i oceny. Natomiast jeśli możemy zrobić coś szybciej, a przez to lepiej, to jest to rozwiązanie idealne i takich właśnie rozwiązań w Crafto Brokers poszukujemy.