Wywiad z Katarzyną Adamowicz, właścicielką kancelarii brokerskiej Arteria

Branża ubezpieczeniowa staje się coraz bardziej konkurencyjna, wymagając od brokerów ubezpieczeniowych ciągłego rozwoju, tak aby sprostać oczekiwaniom klientów i efektywnie konkurować na rynku. Decyzja o wyborze systemu wspierającego codzienną pracę zespołu wydaje się nieodzowna – ale jakie rozwiązanie wybrać? A przede wszystkim, jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z nowoczesnych systemów? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Katarzyna Adamowicz, właścicielka Kancelarii Brokerskiej ARTERIA – która oferuje usługi w zakresie pośrednictwa i doradztwa ubezpieczeniowego.

Jakie usługi oferuje Wasza kancelaria?

Osoby związane z nasza Kancelarią są obecne na rynku usług ubezpieczeniowych od ponad 25 lat. Świadczymy kompleksową obsługę w zakresie pośredniczenia i doradztwa we wszelkich kwestiach dotyczących umów ubezpieczeń  zawieranych przez naszych Klientów, łącznie z udziałem w procesie likwidacji szkód.

 

Znając specyfikę firm budowlanych, produkcyjnych i handlowych  tworzymy programy ubezpieczeń z autorskimi rozwiązaniami. Interesują nas nietypowe ryzyka – szukamy dla nich odpowiednich rozwiązań. Jesteśmy firmą ekspercką, której Zespół rozumie potrzeby Klientów oraz tworzy dedykowane programy ubezpieczeń, w oparciu o stale aktualizowaną wiedzę o możliwościach polskiego rynku ubezpieczeniowego.

Od około roku korzystacie z systemu VSoft Insurance Broker. Co zmotywowało Was do zmiany i poszukiwania nowego rozwiązania – dlaczego zdecydowaliście się na VIB?

Tak – około rok temu zdecydowaliśmy się na zmianę systemu. Wcześniej korzystaliśmy z dwóch innych platform. Jedna nie była już aktualizowana, druga okazała się mało intuicyjna.

 

Jednym z kluczowych powodów, które zmotywowały nas do przejścia na VIB, była zmiana struktury firmy, która wymagała zaawansowanego i efektywnego narzędzia. Wybraliśmy VIB, bo jest  intuicyjny. Możliwość łatwego nawigowania po funkcjach platformy pozwala szybko przyswoić sobie obsługę i zoptymalizować działania. Wiele zadań wykonujemy kilkoma kliknięciami, co znacznie ułatwia pracę i pozwala zaoszczędzić czas.

Która funkcjonalność VIB jest najbardziej przydatna w Waszej codziennej pracy? Której używacie najczęściej i dlaczego?

W codziennej pracy używamy VIB do ewidencji „produkcji” oraz  monitoringu polis wygasających. Dzięki temu narzędziu możemy śledzić terminy ważności umów ubezpieczenia i planować pracę.

 

Najczęściej używaną funkcjonalnością VIB jest moduł raportów dynamicznych. Dzięki niemu jesteśmy w stanie szybko generować raporty zawierające dane, które chcemy opracować lub zestawić. To usprawnia pracę, umożliwiając łatwy dostęp do kluczowych informacji. Dla nas jest to narzędzie kontrolingowe i zdecydowanie stanowi wsparcie w monitorowaniu efektywności działań Kancelarii.

Staramy się jak najlepiej przygotować użytkowników do poruszania się w systemie, dlatego organizujemy warsztaty szkoleniowe, a przez cały okres współpracy oferujemy wsparcie helpdesku. Jak oceniacie wdrożenie VIB do Waszej firmy, czy polecilibyście VIB innym?

Wprowadzenie VIB oceniamy bardzo pozytywnie. Rozpoczynając wdrożenie, odbyliśmy spotkania, na których przedstawiono funkcjonalności systemu. Helpdesk oferuje pełne wsparcie, a przy omawianiu szczegółów organizowane są dedykowane szkolenia. Z przekonaniem polecilibyśmy VIB innym.

W ostatnich latach zauważalny jest dynamiczny rozwój technologiczny, w niemal wszystkich branżach. Czy zgodzicie się ze stwierdzeniem, iż wszyscy brokerzy  ubezpieczeniowi powinni „iść za ciosem” i zacząć korzystać z systemów wspierających?

Tak, współczesny rozwój technologiczny wymusza na brokerach ubezpieczeniowych konieczność korzystania z zaawansowanych systemów wspierających. Uważam, że wybór rozwiązań chmurowych stanowi konieczny krok w pracy kancelarii brokerskich. Nowoczesne systemy umożliwiają efektywne zarządzanie danymi, skuteczne dostosowywanie się do zmian na rynku oraz znacznie ułatwiają komunikację w ramach Zespołu, oraz z Klientami. Warto podkreślić, że branża ubezpieczeniowa należy do sektorów o najwyższych standardach bezpieczeństwa, a VSoft deklaruje dbałość o utrzymanie tych standardów — na to liczyliśmy, wdrażając VIB w naszej Kancelarii.

Jak podsumuje Pani pracę z VIB?

Program jest niezbędny w codziennym funkcjonowaniu, umożliwia efektywną realizację zadań i prowadzenie różnorodnych operacji związanych z naszą działalnością. Cały czas poznajemy możliwości platformy i jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami VSoft.  Branża brokerska oraz nasze potrzeby zmieniają się, a my musimy dostosowywać działania do realiów.

Jakie macie plany na przyszłość Waszej kancelarii?

Skupiamy się na jakości serwisu, który świadczymy na rzecz naszych Klientów oraz stałym powiększaniu ich grona.

Zobacz również

See also