Dlaczego warto założyć kancelarię brokerską?

Założenie własnego biznesu może wydawać się ciekawą propozycją – szczególnie dla tych z nas, którzy cenią sobie nie tylko elastyczny czas pracy czy dużą swobodę działania, ale również realny wpływ na rozwój firmy. Jedną z możliwości biznesowych, dostępnych na rynku jest założenie własnej kancelarii brokerskiej – miejsca, świadczącego szeroki zakres usług na polu ubezpieczeniowym oraz finansowym. Korzystając z licznego zainteresowania klientów – kolejne osoby decydują się na podjęcie własnej działalności, co przekłada się na powstawanie nowych kancelarii. Dlaczego warto zdecydować się na założenie kancelarii brokerskiej?

Czym jest kancelaria brokerska?

Kancelarie brokerskie z roku na rok pozyskują coraz to więcej klientów, co oznacza, że ich działanie rzeczywiście przekłada się na korzyść przedsiębiorców i osób prywatnych. Dzięki usługom świadczonym przez brokerów – niezależnych pośredników – klienci nie muszą poświęcać swojego czasu, środków i energii na załatwienie spraw, związanych z ubezpieczeniami. Brokerzy działają zawsze w interesie swojego klienta – będąc upoważnionymi do pozyskiwania informacji. Niejednokrotnie to również broker podpisuje dokumenty pod nieobecność klienta – wtedy, kiedy zapadnie decyzja wyboru, na przykład optymalnej polisy ubezpieczeniowej. Broker jest więc swego rodzaju partnerem – osobą, która ma na celu korzystne doradztwo, skutkujące właściwym dla nas i naszych potrzeb wyborem. Co więcej, w kancelarii brokerskiej klienci uzyskują również inne potrzebne informacje – jak postępować w razie sytuacji takiej jak poniesienie szkody, czego należy przestrzegać, jakie jest ryzyko poszczególnych działań. Kancelarie nie narażają klientów na poniesienie dodatkowych kosztów – wręcz przeciwnie! Profesjonalny broker ma na celu dobro swojego klienta, co niejednokrotnie przekłada się na owocną i długoletnią współpracę.

Kiedy warto zdecydować się na założenie własnej kancelarii brokerskiej?

Być może wielu – zarówno początkujących jak i doświadczonych – przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie. Kiedy jest odpowiedni czas na założenie własnej kancelarii? Kiedy warto poczynić konkretne kroki? Tak naprawdę na tego typu pytania nie da się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Dobry moment na decyzję jest zawsze wtedy, kiedy biznes został przez nas dobrze przemyślany. Jeśli szeroko pojęty temat ubezpieczeń to dziedzina, w której czujemy się jak ryba w wodzie, a w dodatku mamy już na swoim koncie doświadczenia w tej branży – warto zrobić kolejny krok i.. wciąż się rozwijać! Właściwy moment na założenie swojej własnej kancelarii każdy z nas odczuwa indywidualnie. Coraz częściej też praca na etacie nie do końca spełnia nasze oczekiwania – zarówno finansowe, jak i pod kątem na przykład czasu wolnego. Prowadząc własną kancelarię brokerską bez wątpienia operujesz dużą swobodą działania i sam decydujesz o tym, w którym kierunku poprowadzisz swoje przedsięwzięcia.

Dlaczego warto założyć kancelarię brokerską?

Kancelarie brokerskie cieszą się ogromnym zainteresowaniem – i to jest właśnie główny powód, dla których warto spróbować poprowadzić swoją kancelarię. Co ciekawe, możliwość prowadzenia własnej kancelarii wiąże się z wieloma innymi zaletami. Jakimi?
    1. Łatwość założenia kancelarii brokerskiej – rzeczywiście, założenie kancelarii brokerskiej nie wymaga poczynienia wielu skomplikowanych kroków. W zasadzie potrzebujesz jedynie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej. Po spełnienia odpowiednich kroków i uzyskania pożądanego dokumentu – możesz swobodnie otwierać własną kancelarię i z powodzeniem pozyskiwać klientów!
    2. Możliwość pozyskania większej ilości klientów – świadczenie usług brokerskich na własnej działalności gospodarczej pozwoli na skuteczniejsze pozyskiwanie nowych klientów niż w przypadku pracy brokerskiej dla innej kancelarii. Jako osoba zarządzająca kancelarią masz realny wpływ nie tylko na ilość klientów, ale również na to czy klient zostanie z Tobą na dłużej.  Jak już wspomnieliśmy – kancelarie brokerskie są aktualnie jednymi z częściej wyszukiwanych miejsc w sieci. Przedsiębiorcy, nie mający czasu na załatwianie spraw – chętnie upoważniają swoich doradców do wzięcia części obowiązków na siebie. Co to oznacza dla osób korzystających z kancelarii? Znacznie więcej czasu wolnego – a to wystarczająca motywacja do skorzystania z jej usług!
    3. Budowanie marki własnej pod szyldem profesjonalnej kancelarii – ta zaleta nieco wiąże się z punktem pierwszym i drugim. Dzięki własnej kancelarii nie tylko zyskasz nową, cenną wiedzę – na której wdrożenie będziesz poświęcał znacznie więcej czasu prowadząc własną działalność – ale również zyskasz wizerunkowo. Uczestnictwo w branżowych spotkaniach, szkoleniach i webinarach wprowadzi Cię w nieznany dotąd świat usług brokerskich, dzięki czemu zyskasz solidny fundament “na start”. Własny biznes to dobra okazja do rozwinięcia skrzydeł – inwestując środki w profesjonalne działania marketingowe zachęcisz osoby niezdecydowane do skorzystania z – być może – wcześniej nieznanych im usług.
    4. Praca na swojej działalności, nie na etacie– co oznacza, że… wszystko zależy od Ciebie! Dokładnie tak. Jeśli powyższe słowa zadziałały na Ciebie motywująco – jesteś gotowy na podjęcie kroku założenia własnej kancelarii brokerskiej. Zapewne wiesz już, że prowadzenie własnego biznesu wiąże się z całym mnóstwem wyrzeczeń i pracy, włożonej w jego rozwój. Nic jednak nie smakuje tak jak satysfakcja z osiąganych rezultatów, gdy wiesz, że jest to w pełni Twoja zasługa!
    5. Zarobki bez górnej granicy – to dla wielu z nas największa motywacja. Dzięki samodzielnemu zarządzaniu biznesem to ile i w jak szybkim czasie zarobisz zależy wyłącznie od Ciebie. Jeśli zdecydujesz się – od razu bądź po jakimś czasie – na zatrudnienie pracownika lub kilku osób do pomocy, oczywiście faktem stanie się podział zarobionych pieniędzy. Jeśli jednak zechcesz działać sam – cały zysk przypadnie na Ciebie.

Zezwolenie na prowadzenie działalności brokerskiej

Zezwolenie na prowadzenie działalności brokerskiej to niezbędny do jej założenia dokument. Pozwolenie możesz uzyskać podczas wizyty w urzędzie – lub listownie. Aby złożyć dokument umożliwiający uzyskanie wniosku należy między innymi posiadać co najmniej średnie wykształcenie i pełną zdolność do czynności prawnych, nie mieć na swoim koncie prawomocnego wyroku oraz zdać egzamin przed Komisją Egzaminacyjną dla Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych. I choć kryteria, które należy spełnić początkowo mogą wydawać się nieco skomplikowane – podczas wizyty w urzędzie przekonasz się, że tak nie jest! Uzyskanie pozwolenia to pierwszy i najważniejszy krok do otwarcia swojej własnej kancelarii brokerskiej. Jeśli wszystkie dokumenty zostały prawidłowo złożone – czas oczekiwania na decyzję wynosi do kilku tygodni.

Etapy zakładania kancelarii brokerskiej

Założenie kancelarii brokerskiej na szczęście nie stanowi skomplikowanego procesu. Co powinieneś zrobić? Pierwszym i oczywistym krokiem jest pozyskanie pozwolenia na prowadzenie działalności brokerskiej, wydawane przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) – do jego uzyskania będziesz potrzebował kilku istotnych dokumentów takich jak między innymi: zaświadczenie o niekaralności, dokument potwierdzający wpis do ewidencji działalności gospodarczej,  kopia zaświadczenia o przystąpieniu i zdaniu egzaminu, polisa ubezpieczeniowa czy poświadczenie miejsca zamieszkania. Kolejnym etapem jest organizacja ubezpieczenia OC, które – z tytułu prowadzenia działalności brokerskiej – musi posiadać broker. Jeśli posiadasz lokal, w którym będziesz świadczył usługi – pozostaje odpowiednie wyposażenie wnętrza w potrzebny sprzęt i artykuły biurowe. Na początku możesz prowadzić kancelarię w prywatnym gabinecie – by dopiero po czasie przenieść ją do biura w centrum miasta. Do działań brokerskich będziesz potrzebował również samochodu, z pomocą którego odwiedzisz Klientów – również w ich własnych domach.

O czym należy pamiętać, decydując się na założenie kancelarii brokerskiej?

Prowadzenie kancelarii brokerskiej to wymagająca, ale i satysfakcjonująca praca. O czym należy pamiętać, decydując się na otwarcie własnej kancelarii? Przede wszystkim o poprawnym przygotowaniu i wypełnieniu wszystkich niezbędnych dokumentów, potrzebnych do uzyskania zezwolenia na wykonywanie działalności. Co więcej, w czasie swojej pracy – już jako właściciel kancelarii – warto czerpać z wiedzy i doświadczenia innych brokerów. Krok, którego nie wolno przeoczyć to bez wątpienia zakup optymalnego OC – jeszcze przed rozpoczęciem biznesu. Najważniejszą radą, jakiej chętnie udzielają starsi, doświadczeni brokerzy osobom początkującym w branży jest nieustający rozwój – zarówno na polu zawodowym, jak i osobistym, co przekłada się na lepszy kontakt z klientami i częstsze ich pozyskiwanie.

Podsumowanie

Jak widać, założenie własnej działalności brokerskiej to proces łatwy i nieskomplikowany, dający ogromne pole do rozwijania się w branży ubezpieczeniowej. Właściwe przygotowanie do podjęcia tego kroku umożliwi nam nie tylko w pełni satysfakcjonującą pracę na własny rachunek oraz wysokie zarobki, ale również możliwość maksymalnego zarządzania własnym biznesem – według własnego planu i pomysłu. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem kancelarii – rozważ wszystkie „za” i „przeciw”. Kto wie, może to właśnie ten moment jest odpowiedni na rozwinięcie skrzydeł?

Zobacz również

See also

W czasach, w których na rynku ubezpieczeniowym nie brakuje ofert, znalezienie i wynegocjowanie korzystnej polisy, z punktu widzenia klienta, może być procesem bardzo skomplikowa...