Jak sprzedawać więcej ubezpieczeń klientom?

Fundamentem pracy osoby sprzedającej ubezpieczenia jest kontakt z klientem, dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób przebiega komunikacja, jakie problemy występują podczas obsługi klienta i jak można usprawnić cały ten proces. W momencie, w którym pula klientów rośnie, rośnie również ilość zadań do wykonania. Wsparciem w rozwoju i kluczem do sprawniejszej komunikacji z wieloma klientami może okazać się program CRM dla agenta ubezpieczeniowego czy program CRM dla brokera ubezpieczeniowego. To rozwiązanie może nie tylko wpłynąć na jakość pracy, ale również na ilość pozyskanych klientów, a w efekcie – statystyki sprzedaży. Jak to działa? O tym opowie poniższy tekst.

Brokerzy i agencje – obszar działania

Zarówno broker, jak i agent ubezpieczeniowy, są pośrednikami przy zawieraniu umowy ubezpieczeń. Różnica jest jednak znacząca – mocodawcą brokera jest jego klient, zaś agenta – towarzystwo ubezpieczeniowe (TU), które reprezentuje. Broker poszukuje oferty szytej na miarę swojego klienta; zadaniem agenta jest zaś reprezentowanie TU i przedstawienie konkretnej oferty w jak najbardziej atrakcyjny sposób.

 

Obie funkcje należą do zawodów zaufania społecznego, a przy tym osoby je pełniące realizują wiele obowiązków. Dla przykładu – broker nie tylko dokonuje analizy rynku i prowadzi w imieniu klienta negocjacje, ale jest również zobligowany do udzielania pomocy klientowi przez cały okres trwania umowy. W jego kompetencji leży zatem renegocjacja warunków czy nadzorowanie procesu likwidacji szkody.

 

Tak szeroki zakres obowiązków – a przede wszystkim ciągła potrzeba pozostawania w kontakcie z klientem sprawia, że pojawiają się kolejne wyzwania, szczególnie dla tych pośredników, którzy patronują większą grupę osób.

 

Odpowiedzią na te wyzwania, a jednocześnie narzędziem ułatwiającym pracę pośrednika, jest program dla brokera ubezpieczeniowego, który dzięki spersonalizowanym modułom może przyśpieszyć wiele procesów i usprawnić kontakt z klientem.

 

System dla brokera i agencji – w jaki sposób może poprawić jakość pracy?

Odpowiednio dobrany system dla brokerów, agencji ubezpieczeniowych czy kancelarii brokerskich to czynnik, który może pozytywnie wpłynąć na jakość i szybkość wykonywanych zadań.

 

Slipy brokerskie, czyli inaczej zapytania ofertowe składane przez pośredników, mogą być odtąd tworzone znacznie sprawniej. VSoft Insurance Broker (VIB) daje nam możliwości takie jak:

  • opracowanie programu ubezpieczeniowego dla klienta,
  • wysyłanie zapytań do towarzystw ubezpieczeniowych,
  • zarejestrowanie oferty towarzystw,
  • negocjowanie warunków,
  • stworzenie porównania,
  • wysłanie rekomendacji do klienta,
  • zarejestrowanie polisy.

 

Wyżej wymienionych czynności dokonamy przy użyciu dokładnie tego samego narzędzia, a wszystko będzie zapisane i usystematyzowane przez program w jednym miejscu.

 

Ponadto, narzędzie umożliwia obsługę specjalistycznych linii produktowych. Nieważne, czy sprzedawane polisy to ubezpieczenia na życie czy może obszar działania pośrednika dotyczy flot, majątków i gwarancji – każdy z tych specyficznych rodzajów ubezpieczeń wspierany jest przez zestaw dedykowanych funkcjonalności.

 

Nie zapominamy przy tym, jak istotną rolę odgrywa w pracy pośrednika skrzynka pocztowa. Dane na mailu można z łatwością zintegrować z VIB. Dzięki temu otrzymujemy możliwość odpowiadania na każdego maila z poziomu programu, a informacje zawarte na poczcie internetowej mogą zostać podpięte do danych na temat danej sprawy. To rozwiązanie ponownie pozwala na usystematyzowanie informacji oraz zebranie ich w jednym miejscu. Również tworzenie raportów stanie się prostsze z właściwym programem dla pośredników ubezpieczeń – w VIB samodzielnie skomponujemy stosowne raporty przy użyciu np. MS Excel czy Power Bl, a wszystkie zebrane w systemie dane są na wyciągnięcie ręki.

 

Do kogo skierowany jest program VSoft?

Program skierowany jest przede wszystkim do brokerów i kancelarii brokerskich – szczególnie, jeśli posiadają one w swojej ofercie wiele linii produktowych. Jeśli aktualnie, pośrednicy w danej firmie nie posiadają jednolitego systemu, a zamiast tego korzystają z wielu drobnych, niezintegrowanych narzędzi lub systemu dedykowanego dla agentów, może się okazać, że ich praca jest dużo mniej efektywna.

 

Brak narzędzi do monitorowania biznesu, ręczna obsługa slipów brokerskich, brak rzetelnej bazy wszystkich informacji o sprawie – jeśli te problemy nie są Ci obce, to znak, że program VSoft skierowany jest właśnie do Ciebie. Od tej pory wszelkie procesy – od pozyskiwania klientów przez sprzedaż aż do raportowania i analityki – mogą stać się zautomatyzowane i o wiele prostsze.

 

Wpływ automatyzacji pracy na zadowolenie klientów i pozyskiwanie nowych

Jak wiadomo, zadowoleni klienci to najlepsza reklama dla firmy. Z kolei zadowolony klient to taki, który zostaje obsłużony szybko, dostaje rzetelne odpowiedzi na swoje pytania, a dane dotyczące zakupionego produktu może gromadzić w jednym miejscu. To wszystko jest możliwe dzięki systemowi VSoft Insurance Broker.

 

Usprawnienie organizacji pracy użytkowników, poprzez skuteczne zarządzanie kontaktami i leadami wraz z powiązanymi z nimi sprawami, to tylko jedna z funkcji, która poprawi jakość kontaktu z klientem. Należą do nich jeszcze takie funkcje, jak:

  • wysyłanie korespondencji do klientów wraz z załączonymi dokumentami.
  • przechowywanie informacji o klientach z możliwością rejestracji dokumentów, korespondencji, kontaktów oraz budowanie bazy wiedzy na temat klienta, dzięki czemu będziemy dokładnie znali potrzeby obsługiwanej osoby,
  • rejestracja i monitoring szkód przez ustawianie odpowiednich statusów.

 

Dodatkowo, innowacyjny wizerunek firmy, jaki stworzy się na rynku dzięki zastosowaniu nowoczesnego narzędzia informatycznego, bez wątpienia wpłynie na zwiększenie przewagi konkurencyjnej.

 

Jakie narzędzia oferuje program VSoft pośrednikom ubezpieczeniowym?

Aplikacja VSoft Insurance Broker oferuje wiele różnych modułów, mających zastosowania na wielu płaszczyznach. I tak, na przykład:

  • moduł pracy z klientem potencjalnym – pozwala na wprowadzenie danych nowego klienta jednym kliknięciem dzięki zintegrowaniu z bazą GUS oraz przechowywanie wszystkich istotnych dla potencjalnego klienta dokumentów, korespondencji;
  • moduł polis – to swoisty rejestr polis ubezpieczeniowych, który zawiera szczegółowe informacje na temat każdej z ofert;
  • moduł rozliczeń – to z kolei rejestr faktur i rozliczenie sprzedaży,,
  • moduł organizacji pracy – umożliwia planowanie zadań poszczególnym pracownikom wraz z np. terminami wykonania określonego zadania,
  • moduł administracji – oferuje zarządzanie użytkownikami poprzez np. określanie dostępu do danych każdego z pracowników indywidualnie oraz odpowiada za kontrolę dostępu do systemu, innymi słowy za autentykację i autoryzację.

 

To tylko pięć z licznych, innowacyjnych modułów, wśród których znajdziemy również moduł szkód, moduł procesów, moduł raportów czy moduł zapytań ubezpieczeniowych. Każde z tych narzędzi to nowe możliwości, które połączone w jedno tworzą niezwykle precyzyjny, wielowymiarowy program dla kancelarii brokerskiej.

Jakie narzędzia oferuje program VSoft klientom pośredników?

Narzędzie VSoft to korzyść nie tylko dla brokera ubezpieczeniowego, ale również dla klienta. Każdy klient obsługiwany przez kancelarię w Systemie, może uzyskać dostęp do swojego panelu klienta. Zalogowanie się na panel będzie wymagało jedynie podania adresu e-mail i hasła – zupełnie tak, jak logowanie na każdą inną platformę.

 

Z poziomu portalu, klient posiada dostęp do swoich polis, szkód oraz flot. Może samodzielnie załączać dokumenty oraz pobierać te załączone przez pośrednika. Zgłoszenie szkody również jest możliwe w formie online, a sprawa natychmiast trafi do systemu odpowiedniej osoby. Takie rozwiązanie pozwala zebrać wszystkie dane o umowie również klientowi – nie musi on tonąć w teczkach papierowych dokumentów oraz może kontaktować się z kancelarią brokerską o wiele sprawniej.

Zalety korzystania z narzędzi systemu

Zwracając uwagę na wyróżniki biznesowe systemu, należy wspomnieć przede wszystkim o możliwości szybkiego wdrożenia programu. Zapewnia ją przejrzysty i intuicyjny interfejs, a także szereg pomocy: instrukcje, filmy instruktażowe czy panel Helpdesk, na którym specjaliści czekają żeby odpowiedzieć na wszelkie pytania. Niski próg wejścia to również ogromna zaleta podczas wdrażania VSoft Insurance Broker – dzięki udostępnieniu systemu jako usługi możliwe jest rozpoczęcie pracy niemal natychmiast po rejestracji na stronie. Podstawowe dane potrzebne do pracy są domyślnie wprowadzone, więc nie ma konieczności poświęcania czasu na żmudną konfigurację od zera.

 

Kolejną zaletą VSoft Insurance Broker jest konfigurowalność systemu, czyli możliwość dostosowywania go do własnych potrzeb bez udziału wsparcia technicznego. Wszystkie struktury organizacyjne mogą zostać spersonalizowane w prosty sposób, a szeroka gama modułów zapewni wsparcie wszystkich działań i procesów zachodzących w firmie.  Program jest również w pełni bezpieczny, a oprócz pełnej ochrony danych, wysyła również altery przypominające o płatnościach czy alerty wznowieniowe.

Podsumowanie

  1. Jeśli szukasz czegoś, co będzie wsparciem w realizowaniu obowiązków związanych z wykonywaniem pracy pośrednika ubezpieczeniowego, powinieneś rozważyć system dla kancelarii brokerskich, system dla multiagencji czy czy program dla agentów ubezpieczeniowych.
  2. Dzięki wdrożeniu odpowiedniego systemu, wiele procesów może ulec automatyzacji, a to w konsekwencji zaoszczędzi czas pracy, pozwoli na stworzenie jednolitej bazy danych i ułatwi kontakt z klientem.
  3. VSoft Insurance Broker oferuje wiele różnych modułów wspierających oraz stworzenie dla klienta profilu, na który będzie mógł się w każdym momencie zalogować, by odnaleźć informacje o swojej polisę czy złożyć reklamację.
  4. Automatyzacja procesów, usprawnienie kontaktu z klientem oraz wsparcie rutynowych działań nowoczesnymi narzędziami wpływa pozytywnie na zadowolenie klientów oraz pozwala pozyskiwać więcej kupujących produkty ubezpieczeniowe.

Zobacz również

See also